Yaşam

“Dönüştürülmüş Öğrenmeye Dayalı Mesleki Gelişim Modeli”

Ege Üniversitesi’nin kabul ettiği ilk TÜBİTAK 3005 Projesi

Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Anabilim Dalı Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Belgin Arslan Cansever liderliğinde yürütülen “Dönüştürülmüş Öğrenmeye Dayalı Mesleki Gelişim Programı” başlıklı proje, TÜBİTAK 3005-Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Yenilikçi Analiz Araştırma Projeleri Vakfı Programı kapsamında desteklenmeye hak kazandı. Sınıf öğretmenlerine yönelik dönüştürülmüş öğrenme modeline dayalı bir mesleki gelişim programı tasarlamayı, uygulamayı ve etkinliğini göstermeyi amaçlayan proje, Ege Üniversitesi tarafından kabul edilen ilk TÜBİTAK 3005 projesi oldu.

Proje grubunu tebrik eden Ege Üniversitesi Rektörü Prof. son 5 yıl En çok proje yapan ve projeleri kabul gören üniversiteler arasında hep ilk sıralarda yer aldık. Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Belgin Arslan Cansever hocamız ve ekibi tarafından hazırlanan proje, üniversitemizin TÜBİTAK 3005 programı kapsamında kabul edilen ilk projesi oldu. Grubumuzu tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.”

“Proje, Milli Eğitim Bakanlığı’nın ‘Hayat boyu öğrenme’ hedefine katkı sağlayacak”

Proje yöneticisi Doç. Dr. Arslan Cansever, projenin amacının harmanlanmış öğrenme modellerinden biri olan ters yüz öğrenme ve web araçları uygulamaları konusunda sınıf öğretmenlerine yönelik dönüştürülmüş öğrenme modeline dayalı bir mesleki gelişim programı tasarlamak, uygulamak ve etkinliğini göstermek olduğunu belirtti. . Üç aşamalı proje hakkında bilgi veren Doç. Arslan Cansever, “Projenin ilk aşamasında sınıf öğretmenleri için dönüştürülmüş öğrenme temelli bir mesleki gelişim programı tasarladık. Projenin ikinci adımında İzmir’de 22 farklı ilköğretim okulunda görev yapan 30 sınıf öğretmenine Eğitim Fakültesi bilgisayar laboratuvarlarında 5 günlük (20 saat) eğitim ile mesleki gelişim programımız uygulandı. Üçüncü ve son adımda ise sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimlerinin sınıf uygulamalarına yansıması, öğretmenlerin sınıflarına gidilerek çeşitli ölçüm, gözlem ve görüşmelerle sahada incelenerek yapılacaktır. Projemiz Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenlik mesleğinin genel yeterliklerine yenilikçi bir katkı sağlayacaktır. Bu kapsamda geliştirilen mesleki gelişim programı tasarımı ile sınıf öğretmenleri dönüştürülmüş öğrenme modelini benimseyecek ve ilkokul düzeyindeki derslerde uygulanabilirliğini sağlayacaktır. Ayrıca program tasarımı hem MEB’in 2023 vizyonuna ve yaşam boyu öğrenme hedeflerine ulaşılmasına katkı sağlayacak hem de 21. yüzyıl becerilerini destekleyecektir. Ayrıca proje kapsamında Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremlerden etkilenen illerde TÜBİTAK BİDEB tarafından açılan BİÇABA (Birlikte Çalışıp Birlikte Başaracağız) kapsamında burslu öğrencilere davet yapılmıştır. afetten doğrudan etkilenen araştırmacıların çalışmalarını teşvik etmek ve desteklemek için Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından desteklenmektedir.”

Sınıf Eğitimi ile Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri iş birliği ile gerçekleştirilen proje ekibinde; Doç. Alev Ateş Çobanoğlu, Öğretim Üyesi Dr. Beril Ceylan ve araştırmacı Prof. Dr. Pınar Çavaş; yüksek lisans öğrencileri Merve Barlak ve Ezgi Türk bursiyer olarak görev başında.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu